Zdrowotne znaczenie warzyw w diecie.

Twoja mama zawsze mówiła „jedz warzywa” i miała rację – może w większy sposób niż przypuszczała. Chociaż nie musisz przechodzić na wegetarianizm lub zostać surowym weganinem, jednym z najzdrowszych nawyków żywieniowych, jakie możesz pielęgnować w swojej rodzinie, jest spożywanie większej ilości warzyw. Dowiedz się, jak łatwo wyjaśnić zależność warzywa a zdrowie.

1. Warzywa są doskonałym uzupełnieniem.

Warzywa mają niską zawartość tłuszczu i białka, dzięki czemu są doskonałym uzupełnieniem pokarmów zawierających białko zwierzęce. Niech warzywa będą głównym elementem twoich posiłków i niech towarzyszą im inne grupy produktów. Dla wielu rodzin może to być zmiana sposobu myślenia z mięsa i ziemniaków na ziemniaki i mięso. Karma dla zwierząt jest bardziej dekoracyjna, dodająca smaku i wartości odżywczych mieszance warzyw i ziaren. Dobrym przykładem jest patelnia. (Jeszcze lepsze byłoby połączenie ryb i warzyw). Jeśli nie jesteś gotowy na przeniesienie steku i pieczeni na drugie miejsce, przynajmniej spraw, aby warzywa były równe gwiazdkom w posiłku. Dzięki ciekawym i smacznym daniom warzywnym na stole (i różnorodnym skrobiom) Twoja rodzina stopniowo zacznie jeść mniej mięsa.

2. Warzywa są bogate w składniki odżywcze.

Warzywa zawierają dużo składników odżywczych w minimalnej ilości kalorii. Za marne 35 kalorii możesz dostać pół szklanki warzyw, które zawierają szeroką gamę witamin, minerałów i substancji budujących zdrowie, zwanych fitoskładnikami – nie wspominając o dużym smaku. Obciąż rośliny strączkowe (rodzina fasoli, grochu i soczewicy). Po drugie, tylko soja, rośliny strączkowe są najlepszym źródłem białka, błonnika i żelaza, oprócz wysokiej zawartości kwasu foliowego.

3. Warzywa są najlepszym partnerem dla osób na diecie.

Warzywa są najbardziej opłacalne na każdej diecie, ponieważ większość z nich to „darmowe potrawy”, co oznacza, że można jeść ich nieograniczoną ilość. Skąd ta chuda pobłażliwość? Z powodu niewielkiego, schludnego dziwactwa biochemicznego, którym lubią się tylko warzywa: organizm zużywa prawie tyle samo kalorii na trawienie warzyw, ile jest ich w warzywach. Zużyjesz większość z 26 kalorii zawartych w pomidorach po prostu przeżuwając, połykając i trawiąc.

4. Możesz zatankować za mniej.

Dzięki zawartości błonnika warzywnego szybciej się sycisz; co jest kolejnym powodem, dla którego przejadanie się warzywami jest prawie niemożliwe.

5. Różnorodność, różnorodność, różnorodność.

Spójrzmy prawdzie w oczy, różnorodność czyni życie interesującym. Dorośli przynajmniej lubią różne potrawy przygotowane na różne sposoby. Zobacz różnorodność etnicznych restauracji w każdym dużym mieście. Istnieją setki różnych rodzajów warzyw i jeszcze więcej sposobów ich przyrządzania.

6. Warzywa dostarczają węglowodanów złożonych.

Warzywa zawierają energię w postaci węglowodanów złożonych. Trawienie zajmuje trochę czasu i nie powoduje wzrostu ani spadku poziomu cukru we krwi, jak w przypadku cukrów. Wyjątkiem od tej reguły jest cukier w burakach lub kukurydzy. (Te cukry mają wysoki indeks glikemiczny i wywołują cykl insulinowy).

7. Warzywa zawierają fitosolity zwalczające raka.

Na papierze analiza składników odżywczych warzyw może nie wyglądać specjalnie. Jasne, warzywa zawierają dużo składników odżywczych, ale większość z nich można również znaleźć w innych produktach spożywczych, takich jak owoce i zboża. To, czego nie widzisz w tabelach żywieniowych lub na etykietach opakowań, to setki cennych składników odżywczych, zwanych fitochemikaliami, występujących w roślinach, które mają jeszcze niewypowiedziane właściwości prozdrowotne. Nowe badania, szczególnie w dziedzinie raka, pokazują, że warzywa są najlepszą zdrową żywnością w naturze.